Anskaffelse av jernbaneteknisk materiell

For å sikre at vi har nok driftskritisk materiell på lager og at lovkrav blir fulgt, standardiserer og styrer vi innkjøp. Dette bidrar til en forsvarlig, kostnadseffektiv og bærekraftig drift.

Enkelte produkter skal kjøpes via Bane NORs rammeavtaler og leveres av vår logistikkfunksjon. For andre produkter åpnes det for tiltransport, eller at entreprenøren selv kan anskaffe materiell, så lenge de oppfyller tekniske spesifikasjoner og registrerer data i henhold til våre krav.

Du finner mer informasjon på siden Rammeavtaler for jernbaneteknisk materiell. Der kan du også laste ned «Produktgruppestrategien (PGS)», som inneholder en oversikt over rammeavtaler for de ulike produktene.

Informasjonen om avtaleinnholdet bør dekke alt som trengs i prosjekteringen:

  • Hvilke artikler og kombinasjoner av artikler som inngår
  • Priser
  • Teknisk informasjon og leverandørtegninger