C-teikning: Jernbane plan og profil
C-teikningar omfattar plan- og profilteikningar for jernbanen, inkludert linjeplanar. På denne sida finn du eksempel på korleis slike teikningar kan utformast.
Utforminga av teikningar skal følgje krav i «STY-602913 prosjektspesifikk dokumenthåndteringsprosedyre (PDP)» og generelle krav til BIM og geomatikk.
C-teikninga er ei viktig teikning som skal gi informasjon om alle vesentlege element i planen. Ved mykje informasjon som gjer teikninga vanskeleg å lese, kan andre teikningar erstatte detaljar i teikninga.
Teikninga skal bestå av ein plan- og ein profildel (eller profilen kan vere ei eiga teikning). Prosjektet kan bestå av fleire teikningsutsnitt for å dekke heile området. Rekkjefølgja på teikninga bør vere logisk oppbygd med overlapp mellom karta. Teikninga skal orienterast med lågaste km mot venstre og stigande km mot høgre. Det kan bety at nord ikkje blir vist oppover i kartet.
Normalt er plandelen framstilt i målestokk 1:1000, der bakgrunnskartet er tilrettelagt for å gjere det enkelt å orientere seg i området. Kartet er gjort godt lesbart utan at teikninga blir overlessa med informasjon. Kartet skal vere påført koordinatnett, koordinatsystem, nordpil i tråd med NS-EN-15016-1, 2 og 3, og Teknisk regelverks krav til handtering og utforming av teknisk dokumentasjon.
- Målestokk i plan skal vere 1:1000 eller eventuelt ein målestokk tilpassa lengda på strekninga.
- Profildelen skal normalt visast med skalering av høgdemålestokk 1:5.
- Overkant av lågaste skinne er normalt høgdereferansen. Profildelen bør òg innehalde viktige konstruksjonar, andre jernbanar eller vegar.
- Trasékrav skal kunne kontrollerast.
- I Maximo ligg data som skal brukast i arbeidet: skinner, sviller, sporvekslar, ballast, planovergangar, skjøter m.m.
- Prosjekteringa skal vise løysingar der overgangar frå gammalt til nytt anlegg vil fungere godt.
- Nye spor skal ha ein eigen farge og tjukkleik (for å synleggjere byggetiltak).
- Referanselinje for km-kjeding skal førast på.
- Sporvekslar skal nummererast, skrivemåte spv1 eller eit tal med ring rundt.
- Namn og retning langs banen: Namn på næraste by eller stasjon skal førast på ved kanten av teikninga med orda «frå …» på venstre side og «mot …» på høgre side.
- Dersom nytt gjerde skal vere med i teikninga, skal det gis forklaring på linjetypen. Parsellgrense (symbol) bør ha ein forklarande tekst i teiknforklaringa.
- Bruer som går over jernbanen, skal markerast med teksten «overgangsbru».
- Kartsystem skal ikkje skildrast dersom det ikkje er relevant for innhaldet i teikninga.
- Dersom riggområde ikkje er vist på ei eiga teikning, skal planlagt riggområde visast på C- eller Y-teikning.
Detaljeringsgraden må tilpassast dei ulike planfasane.