• Hopp til hovedinnholdet
  • Hopp til footer (global bunnmeny)
Forsiden Network Statement Forsiden Network Statement
  • Network Statement 2025
  • Avtale om sportilgang og bruk av tjenester (AST)
  • Network Statement 2026
  • Infrastruktur Åpnes i ny fane
  • Network Statement 2027
  • Tidligere årganger og versjoner
  • Ordliste
  • Bane NOR Åpnes i ny fane
  • Bane NOR Eiendom Åpnes i ny fane
  • Flere oppslagsverk
  • Norsk
  • English
  1. Network Statement
  2. Metervekt
  1. 2.2.1 Strekningskart
  2. 2.2.2.2 Tilknyttet nett
  3. 2.3.4.1 Internasjonal profil
  4. 2.3.4.2 JBV NO1 - prEN 15273 Dynamisk profil
  5. 2.3.4.3 Multipurpose profil
  6. 2.3.5.1 Aksellast
  7. 2.3.5.2 Metervekt
  8. 2.3.6 Linjestigninger
  9. 2.3.7 Linjehastighet
  10. 2.3.9 Elektrifiserte linjer
  11. 2.3.11 Toglederområder og trafikkstyringssentraler
  12. 2.3.12 Kommunikasjonssystemer
  13. 2.3.13 System for automatisk hastighetsovervåking
  14. 2.3.13.2 Kommunikasjon for ERTMS
  15. 2.4.2.3.1 Rasutsatte strekninger
  16. 2.4.2.3.2 Dyrepåkjørsel
  17. 2.4.4 Tunneler
  18. 3.3.2 Avtale om sportilgang og bruk av tjenester (AST)
  19. 4.2.4.2 Søknad om kapasitet og tjenester i serviceanlegg
  20. 4.6.3 Metode for samfunnsøkonomisk verdsetting av ruteleietildeling
  21. 5 Tilgang til godsterminaler
  22. 5.2.5 Oslo Economics (2022) "Segmenter i persontrafikk og godstrafikk på norsk jernbane"
  23. 5.3.2.1 Grunnpris (Direkte kostnader)
  24. 5.3.2.3 Påslag
  25. 7.3.9 Avlastningsanlegg
  26. 7.3.10 Påfyllingsanlegg for drivstoff

Vedlegg til Network Statement 2026

  1. 2.2.1 Strekningskart
  2. 2.2.2.2 Tilknyttet nett
  3. 2.3.4.1 Internasjonal profil
  4. 2.3.4.2 JBV NO1 - prEN 15273 Dynamisk profil
  5. 2.3.4.3 Multipurpose profil
  6. 2.3.5.1 Aksellast
  7. 2.3.5.2 Metervekt
  8. 2.3.6 Linjestigninger
  9. 2.3.7 Linjehastighet
  10. 2.3.9 Elektrifiserte linjer
  11. 2.3.11 Toglederområder og trafikkstyringssentraler
  12. 2.3.12 Kommunikasjonssystemer
  13. 2.3.13 System for automatisk hastighetsovervåking
  14. 2.3.13.2 Kommunikasjon for ERTMS
  15. 2.4.2.3.1 Rasutsatte strekninger
  16. 2.4.2.3.2 Dyrepåkjørsel
  17. 2.4.4 Tunneler
  18. 3.3.2 Avtale om sportilgang og bruk av tjenester (AST)
  19. 4.2.4.2 Søknad om kapasitet og tjenester i serviceanlegg
  20. 4.6.3 Metode for samfunnsøkonomisk verdsetting av ruteleietildeling
  21. 5 Tilgang til godsterminaler
  22. 5.2.5 Oslo Economics (2022) "Segmenter i persontrafikk og godstrafikk på norsk jernbane"
  23. 5.3.2.1 Grunnpris (Direkte kostnader)
  24. 5.3.2.3 Påslag
  25. 7.3.9 Avlastningsanlegg
  26. 7.3.10 Påfyllingsanlegg for drivstoff

Metervekt

Dette vedlegget gir informasjon om maksimal metervekt per linjeklasse på det nasjonale jernbanenettverket.

Publisert: 26. mars 2024 26. mar. 2024

|

Oppdatert: 30. april 2024 30. apr. 2024

For informasjon om aksellaster og metervekter på bestemte strekninger, se Teknisk regelverk Rolling stock/Appendix 3.d: Axle loads and linear loads in relation to bridge load capacities(åpnes i ny fane).

Skjematisk kart som viser maksimalt tillatt metervekt i henhold til linjenes klassifisering.

Skjematisk kart som viser maksimalt tillatt metervekt i henhold til linjenes klassifisering.

 

Bane NOR

  • Bane NOR SF Åpnes i ny fane
  • Bane NOR Eiendom Åpnes i ny fane

Om nettstedet

  • Tilgjengelighetserklæring Åpnes i ny fane
  • Personvernerklæring Åpnes i ny fane
  • Om Network Statement

Kontakt oss

  • Therese Nyberg Borkenhagen
  • +47 457 70 444
  • network.statement@banenor.no (Åpner ditt e-postprogram)