Elektrifiserte linjer
Dette vedlegget gir informasjon om elektrifiserte og ikke-elektrifiserte jernbanelinjer og strekninger samt grenseverdier for strømforbruk og regenerativ bremsing.
Publisert: 8. april 2024
Oppdatert: 30. april 2024

Kart 1: Elektrifiserte linjer på det norske jernbanenettet. Bane NOR
Følgende kart gir en oversikt over:
- Elektrifiserte og ikke-elektrifiserte linjer, samt strømavtaker lengde
- Maksimal togstrøm / strømforbruk
- Maksimal togstrøm / Regenerativ bremsing
Angitte grenseverdier gjelder samlet strøm for alle strømavtakere i samme tog.
Merk at Randsfjordbanen, Roa–Hønefossbanen og Bergensbanen er oppgitt som klasse C2 på kart 3; den korrekte klassifiseringer er klasse C3 på samtlige.

Kart 2: Elektrifiserte og ikke elektrifiserte linjer samt strømavtaker lengde.

Kart 3: Oversikt over maksimal togstrøm/strømforbruk

Kart 4: Oversikt over maksimal togstrøm/regenerativ bremsing