Endringslogg
Oversikt over større endringer i Network Statement 2024.
Gyldig fra | Utgave | Kapittel | Endringer | Publisert |
---|---|---|---|---|
10. des 2023 |
2024 og 2025 |
Vedlegg 2.3.4.2 JBV JBVJernbaneverket – det norske forvaltningsorganet underlagt Samferdselsdepartementet som ble avviklet i 2017 og erstattet med Jernbanedirektoratet og Bane NOR. NO1 - prEN 15273 Dynamisk profil |
Dokument oppdatert for å rette opp feil. |
25. sep 2024 |
6. sep 2024 |
2024 |
Vedlegg 5.2.5, 5.3.2.1, 5.3.2.2 og 5.7.1 |
Høringsvedleggene Oslo Economics (2022), grunnpris, og påslag har blitt lagt inn i vedleggene for Network Statement 2024 for å gjøre dem enklere å finne. |
6. sep 2024 |
5. aug 2024 |
2024 og 2025 |
Vedlegg 2.4.2.3.1 Rasutsatte strekninger |
Tabell: Oversikt over rasvarslingsanlegg har blitt lagt til. |
5. aug 2024 |
10. des 2023 |
2024 |
Vedlegg 2.3.13 System for automatisk hastighetsovervåking |
Kart oppdatert. |
11. juli 2024 |
10. des 2023 |
2024 |
5.3.3 Priser for den minste pakken med tjenester |
Tabell 3: Priser for 2024 og tabell 4: Eksempel – R11: Eidsvoll–Larvik; Dobbeltsett og morgenrush (ett tog (2024-priser) har blitt oppdatert ettersom det ikke innkreves kapasitetsavgift i 2024 (gjelder hele R24). |
08. juli 2024 |
10. des 2023 |
2024 |
5.3.2.2 Kapasitetsavgift |
SJT SJTStatens jernbanetilsyn. sendte et vedtak etter offentliggjøringen av Network Statement 2024 om at Bane NOR ikke lenger kan innkreve kapasitetsavgift. |
26. juni 2024 |
24. juni 2024 |
2024 og 2025 |
Hele dokumentet |
Diverse endringer i språk og formatering har blitt gjort i forbindelse med migrering til ny plattform. Disse endringene påvirker ikke innholdet. Endringen inkluderer fjerning eller modifisering av:
|
24. juni 2024 |
24. juni 2024 | 2024 og 2025 | Vedlegg 5 Tjenestekatalogen | Vedlegget har blitt oppdatert og byttet navn til 5 Tilgang til godsterminal for å tydeligjøre vedleggets innhold og bruk. | 24. juni 2024 |
24. juni 2024 |
2024 |
4.5.3. Fordeling av restkapasitet restkapasitetLedig (fri) sporkapasitet i det norske jernbanenettet som ikke er fordelt til kjøring av tog eller arbeid i spor i den fastlagte ruteplanen. (ad hoc søknader) |
Kontaktinformasjon er oppdatert. | 24. juni 2024 |
24. juni 2024 |
2024 og 2025 |
6.3.3.3 Beredskapsplan for driftsulykker |
Tekst oppdatert for å korrigere utdatert informasjon. | 24. juni 2024 |
16. april 2024 |
2024 og 2025 |
Vedlegg 2.3.4.2 JBV NO1 - prEN 15273 Dynamisk profil |
Profil oppdatert: det er blant annet blitt rettet feil i en formel. | 16. april 2024 |
5. feb 2024 |
2024 og 2025 |
|
Teksten har blitt oppdatert og gjenspeiler nå nåværende praksis. | 5. feb 2024 |
10. des 2023 | 2024 |
|
Teksten og verdiene er oppdatert som følge av Samferdselsdepartementets meddelelse 1. november 2023 om at påslag for 2024 skal reduseres med 50 prosent. | 6. nov 2023 |
10. des 2023 | 2024 |
7.3.3.6 Kapasitetsfordeling KapasitetsfordelingEn samlebetegnelse for infrastrukturforvalters planlegging og tildeling av infrastrukturkapasitet og tilgang til serviceanlegg samt tjenester i disse. |
Makstider for lasting/lossing ved terminaler er blitt lagt til. | 14. sep 2023 |
10. des 2023 | 2024 |
7.3.3.6 Kapasitetsfordeling |
Prinsipper for samordning er tatt inn i nettveiledningen. Disse prinsippene har tidligere vært på separat høring hos berørte togselskaper. Etter en helhetsvurdering finner Bane NOR det riktig å innta prinsippene også i nettveiledningen. | 22. aug 2023 |
10. des 2023 | 2024 |
|
Prisene er oppdatert/justert fra 2023 priser til 2024 priser i henhold til SSBs kostnadsindeks for drift og vedlikehold av veganlegg. | 22. aug 2023 |
24. juli 2023 | 2023 og 2024 |
Vedlegg 2.3.9 Elektrifiserte linjer |
Nytt kart over elektrifiserte linjer publisert. | 24. juli 2023 |