Redaksjonelle retningslinjer

For å sikre at vårt redaksjonelle innhold oppfyller høye standarder for kvalitet og relevans, har vi utarbeidet retningslinjer som innholdseiere og redaktører skal gjøre seg kjent med.

- Vi lager innhold som lever – ikke bare eksisterer.
(Cille Berglund Gjørtz, nettredaktør)

Internett er fullt av tekster som aldri blir lest, og dokumenter som støver ned i digitale arkiv. Men vi har muligheten til å gjøre en forskjell.

Som redaktører har vi en viktig rolle: Å sørge for at det vi publiserer faktisk treffer – at det hjelper, engasjerer og blir brukt.

Derfor må vi tørre å stille de viktige spørsmålene før vi setter i gang:

  1. Er dette innholdet verdt å lage?
  2. Løser det et reelt behov for brukerne våre?

Gjennom innsikt, idéutvikling, testing og ekte brukerinvolvering skaper vi innhold som ikke bare fyller plass – men som skaper verdi. Innhold som gjør hverdagen enklere for noen. Som blir funnet, brukt og satt pris på.